نیروی خورشید ستاره نوظهور دنیای انرژی

فرستاده شده در ۴ مرداد ۱۳۹۴

تغییر بزرگ در دنیای انرژی
ظهور پانل های خورشیدی در جا هایی که تا کنون دیده نشده.
آینده انرژی در دست نیروی خورشید و آینده خورشید پاک و روشن است
نیروی خورشید، ستاره رو به ظهور جهان انرژی،

اخیرا موسسه گالوپ از آمریکائیان پرسیده است که دوست دارند دولت آمریکا بیش تر بر چه نوع انرژی تاکید کند. در این نظر خواهی نیروی خورشید اول شده و 79 درصد شرکت کنندگان در نظر خواهی گفته اند :” لطفا هر چه بیش تر به ما انرژی شیرین و خواستنی خورشید را عرضه کنید”

پانل های خورشیدی بر تپه ها

پانل های خورشیدی بر تپه ها

از آنجا که کارآیی انرژی خورشیدی پیوسته افزایش می یابد، پانل های خورشیدی در نقاط جدید و جالبی نصب شده اند. دیگر نباید از دیدن هواپیمایی که می تواند با نور خورشید گرد جهان بگردد یا قایق های بزرگی که با نور خورشید کار می کنند، تعجب کنیم.

 

این قایق 30 متری 152 متر مربع پانل خورشیدی دارد.

این قایق 30 متری 152 متر مربع پانل خورشیدی دارد.

در هلند حتی جاده هایی ساخته شده که کف آنها از پانل های خورشیدی ساخته شده است

روتردام ، هلند

روتردام ، هلند

هر روز انرژی خورشیدی ارزان تر می شود و اکنون بسیاری از مردم عادی می توانند بر پشت بام های خود پانل خورشیدی داشته باشند و برق خود را خود تولید کنند.

اگر انرژی خورشید پیوسته ارزان تر می شود و مردم هم آن را می خواهند پس چه چیز مانع می شود که این انرژی در همه جا مورد استفاده قرار گیرد؟
باید فکر کنیم

مسایل اقتصادی- مالی – سیاسی به کنار عده ای از جنبه زیبا شناسی بر آن خرده می گیرند. در کشور های پیشرفته صنعتی عده ای می گویند این فن آوری منظره را خراب می کند. یکی از آنها می گوید: این که همه جا پانل خورشیدی نصب شود درست نیست. من کارم معاملات املاک است. نمی شود که همه مثلا جلوی خانه خود بند رخت آویزان کنند یا مثلا جلوی خانه خود یک کامیون پارک کنند!! بالاخره زیبایی خانه برای صاحب خانه خیلی مهم است.

زیبایی خیلی مهم است اما اگر در محله شما تاسیسات گازی یا لوله نفت باشد، آیا آنها را به پانل های خورشیدی ترجیح می دهید؟

 

با قرار گرفتن این لوله در کنار خانه تان چطورید؟

با قرار گرفتن این لوله در کنار خانه تان چطورید؟

 
اما به این مساله هم پرداخته شده. چند پژوهشگر در یکی از شرکت های آمریکا پانل هایی ساخته اند ه کاملا شفافند و می توانند صفحه نمایش تلفن های همراه را با نیروگاه برق تبدیل کنند.نیروگاه برقی تمیز و زیبا. این صفحات اصلا دیده نمی شوند.

صفحه خورشیدی برای تلفن های هوشمند

صفحه خورشیدی برای تلفن های هوشمند

این صفحات می توانند به عنوان شیشه در ساختمان های بلند به کار روند یا برای تلفن های همراه که زیبایی صفحات آنها اهمیت دارد. در بسیاری جاها می توان این صفحات را به کار برد بدون این که دیده شوند.

این انقلاب بزرگی است

 

سلول خورشیدی کاملا شفاف که به جای شیشه به کار می رود

سلول خورشیدی کاملا شفاف که به جای شیشه به کار می رود