وضعیت دبی در زمینه توریسم سلامت

فرستاده شده در ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

گزارش اخیر اداره بهداشت دبی رشد قابل توجهی را در بخش گردشگری سلامت در دبی در سال 2023 نشان داده است. میزان رشدی که در افزایش تعداد گردشگرانی که به دنبال درمان پزشکی در دبی هستند و هزینه های قابل توجه آنها برای طیف وسیعی از خدمات بهداشتی و درمانی مشهود است.

این گزارش نشان دهنده افزایش اعتماد جهانی به کیفیت و برتری خدمات بهداشتی دبی در تخصص های مختلف پزشکی است. همچنین نشان دهنده مزیت رقابتی امارات به عنوان یک مقصد گردشگری سلامت در سطح منطقه و جهان است.

بر اساس این گزارش، دبی در سال 2023 پذیرای بیش از 691 هزار گردشگر بهداشتی از سراسر جهان بود که هزینه جمعی آنها برای خدمات درمانی بیش از 1.03 میلیارد درهم برآورد شده است.

این اعداد نسبت به سال 2022 که تعداد گردشگران بین المللی سلامت در دبی به 674 هزار نفر رسید و مجموعاً هزینه آنها 992 میلیون درهم بود، رشد قابل توجهی داشته است.

درآمد غیرمستقیم دبی از گردشگری سلامت در سال 2023 به رقم قابل توجه 2.3 میلیارد درهم رسید.

بر اساس اطلاعات اداره دیجیتال دبی،  گزارش فوق تاکید می کند حجم قابل توجهی از گردشگران پزشکی بین‌المللی از آسیا بوده‌اند که 33 درصد از کل گردشگران را تشکیل می‌دهند،

پس از آن کشورهای عربی در شورای همکاری خلیج فارس با 28 درصد و کشورهای اروپایی به همراه کشورهای مشترک المنافع با 23 درصد قرار دارند.

برنامه استراتژیک شهر دبی جهت ورود قدرتمند به صنعت گردشگری سلامت از سال 2014 بوده است.

در سال 2016، امارات متحده عربی بیشترین تعداد گواهینامه های اعتباربخشی و مدیریت کیفیت در زمینه ارائه خدمات درمانی را در دنیا کسب کرد.

در بین پنجاه کشور اول دنیا که در صنعت گردشگری سلامت فعال می باشند،  بر اساس شاخص MTI، شهر دبی در رتبه 16 و شهر ابوظبی در رتبه 25 جهان قرار دارند.

اولین منطقه آزاد خدمات بهداشتی و درمانی دنیا در شهر دبی تاسیس و احداث شده است.